lördag 21 augusti 2010

Nya vikningar

Roligt med kort som har lite annorlunda vikning och jag är ständigt på jakt efter nya ideer.





"Tent Card" (Tältkort) Ett prinsesskort blev de och gillar verkligen denna vikningen, mycket enkel att göra och kortet får en chans att visas upp.

Kanske jag skulle använda mig av denna vikningen till årets julkort..? Ja, jag vet att det kanske är lite tidigt att tänka på julen, men faktum är att det tar lite tid att leta och köpa in material. I år har jag bestämt mig för att göra alla julkort likadana, för att göra olika kort till alla är väldigt tidskrävande.






"T-card" Detta är dock bara en prototyp och osäker på om jag kommer göra flera, tyckte denna vikningen var lite krånglig..

"Ingen älskar en himmel som alltid är blå, variation är viktig" (Anne Enger Lahnstein)

1 kommentar:

Lotta sa...

Visst kan man tycka att det är tidigt med julkort, men ska de scrappas så är det skönt att börja i tid. Man är så j***a less på dem när det ska massproduceras och piskan viner... ;)