söndag 4 oktober 2009

En ny dag och lite äldre

Först hade jag inget nytt att visa då jag gjorde ett födelsedagskort och skickade iväg utan att plåta de, så väntar på att bror min ska skicka en bild som jag kan lägga upp..
Årets första julkort är färdigt! Men det kan jag ju inte visa här än =)

Men i går ökade jag min ålder med 20år (enligt min sambo), jag köpte mig lite garn och en virknål =D

Ja lite pensionärsvarning kanske det är, men jag tycker att amigurumi (virkade djur) är så söta och hur svårt kan det vara. Ärligt talat va det jä-ligt svårt då jag inte virkat sedan jag gick i fyran och det är 17 år sedan... (vid det här laget borde ni räknat ut hur gammal jag)
Men med hjälp utav google och youtube listade jag ut det till slut.
Min första mycket enkla amigurumi, ute och jobbar i trädgården
Fridfullt sitter han i gräset...
Tills plötsligt Bella kidnappar honom!!
Kan meddela att han efter omständigheterna mår ganska bra.
Kvällens LO, min äldsta bror med sin yngsta son taget i somras när dom var och hälsade på oss.

Låååååångt inlägg idag, nu e jag trött, söndagkväll, ångest för att gå upp tidigt i morgon.

"Att lära sig åldras är lätt, man har inte mycket att välja på längre" (Maurice Chapelan)

1 kommentar:

mimmi sa...

Tack syrran!!
Du fick plötsligt mig att bli 20 år yngre. Fortsätt gärna att virka så slipper jag.(fin amigurumi)